sobota, 17 stycznia 2015

NAJBARDZIEJ WYCZEKIWANE KSIĄŻKOWE ZAPOWIEDZI Zima 2015

Cześć, książkoholicy!

Długo zastanawiałam się, z czym wystartować, jeśli chodzi o notatki na blogu. Jak wiadomo, zawsze najtrudniej zacząć. Postanowiłam więc zacząć od czegoś lekkiego i przyjemnego, a mianowicie od NAJBARDZIEJ OCZEKIWANYCH KSIĄŻKOWYCH ZAPOWIEDZI, które ukażą się w pierwszym kwartale 2015 roku.

Zauważyłam dość niedawno, że mój gust książkowy jest dosłownie szerokopojęty. Często balansuję pomiędzy literaturą młodzieżową, kobiecą, a czasami nawet klasyczną. Innymi słowy: ja naprawdę kocham książki. Choć, maleńka dygresja, mam maleńkie wyrzuty sumienia dotyczące mojego ubiegłego roku czytelniczego. Przeczytałam bowiem 86 książek, z czego 90% (o, zgrozo!) stanowiły książki młodzieżowe. Już o tym wspominałam, ale jako licealistka zaczytywałam się w takich pozycjach jak 'Wichrowe Wzgórza' Emily Bronte, czy 'Duma i uprzedzenie' Jane Austen. Te powieści wydają się długie, napisane językiem dość trudnym (w literaturze młodzieżowej spotykamy się raczej z płynną narracją, która, śmiem powiedzieć, w pewnym stopniu wyłącza nasz mózg, dzięki czemu czyta nam się szybciej, łatwiej i na pewno bardziej 'lajtowo'), ale czytało mi się je naprawdę dobrze. Dlaczego więc moje nastawienie się zmieniło i znacznie częściej sięgam po literaturę młodzieżową?

A no, mam mniej czasu. Dorosłe życie bywa naprawdę brutalne i okrada nas z cennego wolnego czasu, który moglibyśmy przeznaczyć na czytanie. Równocześnie nie twierdzę, że literatura lekka jest zła, ponieważ każda książka ma swoje piękno i władzę. Literatura młodzieżowa daje mi gwarancję, że nie stracę kontaktu ze słowem pisanym, czasami nawet poszczególne książki zapewniają mi szerokopojętą rozrywkę.

Oto więc moje TOP premier nadchodzących miesięcy:

1. Michelle Hodkin - Mara Dyer - Przemiana

Szczerze powiedziawszy, lektura pierwszej części 'Mara Dyer - Tajemnica' nie powaliła mnie na kolana. Co najgorsze, gdy po przeczytaniu ją zamknęłam, nie czułam nic, a kilka książek później zupełnie nie pamiętałam, co się w tej książce działo. Ale może to jest właśnie ta magia? Bo Mara przecież straciła pamięć... Może zbyt mocno uległam urokowi tej książki? Nie mam pojęcia, w każdym razie z chęcią sięgnę po tę pozycję, chociażby po to, by odzyskać pamięć. 

Tytuł: Mara Dyer - Przemiana
Autor: Michelle Hodkin
Premiera: 28.01.2015
Wydawnictwo: YA!


2. Colleen Hoover - Losing Hope

 'Losing Hope' to drugi tom bestsellerowego 'Hopeless' (którego recenzję znajdziecie na moim kanale na YT, link: https://www.youtube.com/watch?v=2R3qFtEnoO8 ). Jest to prequel, napisany oczami Holdera, czyli głównego męskiego bohatera, którego mielismy okazję poznać w pierwszej części. Mam wielką ochotę na tę książkę, ponieważ Colleen Hoover ma fantastyczny warsztat, jej książki niesamowicie porywają, ale także Holder, którego widzieliśmy oczami Sky wydaje się być naprawdę fascynującą postacią.

Tytuł: Losing Hope
Autor: Colleen Hoover
Data premiery: 04.02.2015
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive

3. Victoria E. Aveyard - Czerwona Królowa

Szczerze powiedziawszy opis opublikowany na czwartej stronie poprzez Wydawnicto Otwarte niewiele zdradza, toteż ta pozycja wzbudza dodatkowe emocje. Piękna okładka, tajemniczy tytuł przywołujący na myśl opowieść o Alicji w Krainie Czarów sprawia, że jestem gotowa sięgnąć po tę książkę nawet w ciemno. Co ciekawe, polska premiera następuje dosłownie kilka dni po brytyjskiej, więc można powiedzieć, że ta pozycja celuje w tytuł bestsellera. Nastawiam się na porywające fantasy, które rozszarpie mi serce. 

Tytuł: Czerwona Królowa
Autor: Victoria E. Aveyard
Data premiery: 18.02.2015
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive

4. Rainbow Rowell - Eleanora i Park

O tej pozycji było bardzo głośno na amerykańskim Booktubie, chociaż przyznam szczerze, że ostatnio coraz mniej ufam tym zagranicznym recenzentom. Już kilkakrotnie przyłapałam się na tym, że ksiażki, które zachwalali w niebogłosy okazały się totalną klapą. 'Eleanora & Park' to kolejna powieść z gatunku Young Adult opowiadająca o sile pierwszej miłości. Co ciekawe, wydaje mi się, że jest to książka naprawdę warta uwagi. Czy pierwsza miłość naprawdę jest taka silna, jak wszyscy mówią? Co oznacza pojęcie 'bratnia dusza'? Wszystkiego dowiemy się w powieści Rainbow Rowell, która już niedługo zagości w polskich księgarniach.

Tytuł: Eleanora & Park
Autor: Rainbow Rowell
Data Premiery: 18.03.2015
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive


5. Julie Kagawa - Talon 


Doprawdy, któż z nas nie kocha opowieści o tych cudownych, mitycznych stworzeniach, jakimi są smoki? Osobiście jestem fanką serialu (również powieści) 'Gra o Tron', którego kolejny sezon zagości na naszych telewizyjnych ekranach już w kwietniu. Daenerys Targaryen a'ka Kalisi, a'ka Matka Smoków to wg. mnie jedna z najciekawszych postaci. Dlatego też ufam, że ta historia zawładnie moim sercem całkowicie. Nie mogę się doczekać!

6. Chas Newkey-Burden - Taylor Swift, taka jak Ty!

Taylor Swift to jedna z moich ulubionych piosenkarek. W 2013 roku non stop, do znudzenia, dręczyłam przepiękną balladę 'Back to December'. Uwielbiam jej piosenki, uważam ją za ciekawą osobowość, jej koncerty to dosłownie bomba energii. 'Taka jak Ty' to książka, którą z pewnością przywitam z szeroko rozstawionymi ramionami. 

Tak właśnie wygląda moja lista ciekawszych premier powieści młodzieżowych. Z pewnością znajdą się w moich kolejnych stosikach, które będziecie mogli zobaczyć. Jakie są Wasze pozycje, obok których nie będziecie mogli przejść obojętnie? Dajcie znać, kochani! Może mnie zainspirujecie!








1 komentarz: